פגיעה בשטח ציבורי | עורך דין איתי אלון

פגיעה בשטח ציבורי, היא פגיעה שיכולה להתרחש כל הזמן לכל אחד מאיתנו, ברחוב, בקניון, במסעדה, בבית מלון, בבריכה, סופר-מרקט וכיו"ב.
אדם שנפגע בשטח ציבורי ונגרם לו נזק גוף, בין אם קל ובין אם קשה, רשאי לתבוע את הבעלים של השטח הציבורי ואת חברת הביטוח המבטחת את הבעלים. אותו אדם יקבל פיצוי על הנזק שנגרם לו במידה שקיימת רשלנות של בעל המקום (המקרקעין/השטח הציבורי) או הפועל מטעמו במקום, אשר לה קשר סיבתי לנזק גוף שנגרם. על-פי הדין, על בעל המקרקעין ו/או המחזיק במקרקעין מוטלת החובה לנקוט באמצעי זהירות כדי לאפשר דריסת רגל בטוחה.
 
בין המפגעים השכיחים במקומות ציבוריים:

  • מדרכות רחוב בולטות

  • בורות במדרכות הרחוב

  • מדרגות נסתרות ו/או בולטות ו/או לא לפי התקן

  • רצפה רטובה

  • רצפה בולטת

  • חפצים או גופים שעלולים ליפול מגובה רב
     

אלו רק מספר דוגמאות למפגעים שיכולים לגרום לנזק גופני במקומות ציבוריים.
יש לציין כי בכל מקרה של תאונה שגרמה לנזק יש לפנות לעורך דין המתמחה בתביעות נזיקין בשטח ציבורי, על מנת לבחון האם קיימת זכאות לפיצוי במסגרת פוליסות ביטוח פרטיות.
במקרה של תאונה שנגרמה שלא ברשלנות של מען דהוא, יתכן וניתן לתבוע פיצויים מפוליסת ביטוח תאונות אישיות ו/או כל פוליסת ביטוח מתאימה אחרת, אשר נרכשה על-ידי הנפגע טרם אירוע התאונה. פיצוי מכל פוליסות תאונות אישיות אינו מותנה בהוכחה של מעשה רשלנות מצד גורם או רשות כלשהיא. כמו-כן אין הפיצוי מנוכה מכל פיצוי אחר, שיקבל הנפגע מכל גורם אחר בגין אותה תאונה ואין הוא חוסם את הדרך לתבוע בנזיקין את המזיק.
 
תאונות תלמידים
פוליסת תאונות אישיות תלמידים מעניקה כיסוי ביטוחי לתלמיד, 24 שעות ביממה, למשך כל השנה, ובכל מקום בו נמצא התלמיד, בין אם התאונה ארעה בתחומי המוסד החינוכי בו הוא לומד ובין אם לאו.
רבים נוטים לחשוב כי פוליסה זו מכסה אך ורק נזקים אשר נגרמים בשטח ובמסגרת פעילות המוסד החינוכי. אך הנחה זו איננה נכונה, שכן הכיסוי חל בכל מקום, בכל שעות היממה, כאמור לעיל.
פיצוי מכח פוליסה זו, איננו מותנה בהוכחת רשלנות של גורם כלשהו לתאונה. די בהוכחת אירוע התאונה שאינו נמנה על אחד החריגים לפוליסה.
חשוב לזכור: תביעות על פי פוליסת ביטוח מתיישנות לאחר 3 שנים ולא 7 שנים, ובמקרים של קטינים מרוץ ההתיישנות מתחיל לרוץ בהגיעם לגיל 18.


מומלץ לפנות לעורך דין בסמוך ככל הניתן לאחר האירוע, לשם קבלת הדרכה והכוונה לגבי הדרך המתאימה לפעול לצורך מקסום הפיצויים המגיעים לנפגע.
 
נגרם לך נזק גופני בשטח ציבורי? ארעה לך תאונה? ילדך נפצע בבית הספר או מחוצה לו?
רוצה לברר את זכויותיך? הדרך למימוש זכויותיך וקבלת פיצויים כספיים מתחילה כאן!

משרדנו מתמחה בתביעות נזיקין בשטח ציבורי, בתיקים שונים העוסקים בתאונות אישיות ותאונות תלמידים ומעניק ליווי אישי לנפגע עד למימוש מלא של זכויותיו.
התקשר עכשיו למשרד עורכי דין איתי אלון וקבע פגישת יעוץ ללא כל התחייבות ותשלום!
052-3616629 או השאר פרטים ונחזור אליך בהקדם.



דף הבית טלפוןwaze